Hundertwasser festészetének hatása jórészt a színek világából indul ki. Ösztönösen alkalmazta színeit, anélkül, hogy bármilyen szabályt követett, illetve bármilyen színhez bármilyen jelet rendelt volna. Előnyben részesítette az intenzív, élénk színeket, szívesen használt aranyat és ezüstöt, amelyet vékony fóliaként ragasztott képeibe. Festészetének technikája is személyes indíttatású. Legszívesebben…
Hundertwasser festészetének hatása jórészt a színek világából indul ki. Ösztönösen alkalmazta színeit, anélkül, hogy bármilyen szabályt követett, illetve bármilyen színhez bármilyen jelet rendelt volna. Előnyben részesítette az intenzív, élénk színeket, szívesen használt aranyat és ezüstöt, amelyet vékony fóliaként ragasztott képeibe. Festészetének technikája is személyes indíttatású. Legszívesebben saját maga által „komponált“ festéket használt, amelyet keverés nélkül vitt a felületre. Számos képénél egymás mellett alkalmazott olajat, temperát valamint akvarelltechnikát, hogy a matt és csillogó részek kontrasztját jobban kiemelje.
Mestere volt a különböző grafikai eljárásoknak és tovább is fejlesztette azokat: litográfiát, szitanyomatot, rézkarcot, színes fametszetet és másokat. Soha nem alkotott nagy példányszámot egy és ugyanazon grafikai munkájából. Grafikai alkotásai többféle színváltozatból és variációból állnak, amelyeket nem egyenként számozott, hanem a komplett kiadvány kapott sorszámot.
Az osztrák művész sokoldalúsága és extravaganciája vitathatatlan. Nemcsak festőként, hanem tervezőként, építészként és filozófusként is bejegyezte nevét a művészettörténetbe. Hundertwasser tisztelte a természetet. Meggyőződéssel állította, hogy a mûvészet hidat jelent az ember és a természet között. Minden adott, hogy boldogok legyünk a Földön – van havunk és minden nap egy új reggelünk, vannak fáink és hozzá esô , van reményünk és vannak álmaink, gazdagok vagyunk – így foglalta össze egyik életbölcsességét 1981-ben.
1928. december 15-én születik Freidrich Stowasser néven
1943-ben 69 zsidó családtagját deportálják és meggyilkolják
1948-ben felveszi a Hundertwasser („száz víz”) nevet és megkezdi hosszú utazásait, mely élete végéig többek között az alábbi helyszíneket jelenti: Firenze, Párizs, Bécs, Milánó, Japán, Velence, Hannover, München, Lengmoos, Új-Zéland, Zürich, Hamburg, Oslo, Berlin, Washington
1952-ben első kiállítása a bécsi Művészeti Klubban (Art Club Wien)
1959-ben a „Pintorarium”, egy univerzális, valamennyi kreatív művészeti iránynak helyet adó akadémia alapítása Ernst Fuchs és Arnulf Rainer osztrák festőkkel közösen
1967-ben meztelenül tart beszédet Münchenben, amelynek témája a „harmadik bőrhöz való jog”. A harmadik bőr az ember háza
1970-ben Velencében az „Esős nap” hajó fedélzetén él és alkot. A müncheni olimpia plakátján dolgozik
1972-ben egy televíziós kívánságműsorban tüntet, amellyel célja a háztetők növényesítése és a lakóházi homlokzatok egyedi kialakításának lehetősége és joga
1973-ben első portfóliója japán fametszetekkel. Hundertwasser az első európai festő, akinek munkáin japán mesterek dolgoznak
1975-ben bélyegeket tervez Ausztriának. Az egész világra kiterjedő vándorkiállítása veszi kezdetét Párizsban, amely 1983-ig összesen 27 országban és 43 múzeumban látható.
1985-ben megkezdődik közös munkája Peter Pelikan építésszel. Egész évben a bécsi Hundertwasser-ház építkezésén dolgozik. Az építkezést a látogatóknak szánt nyílt napon 70.000 érdeklődő keresi fel.
1991. április 9. – a bécsi Hundertwasser Múzeum megnyitója
1993-ban káltványa, amelyben ellenzi Ausztriának az Európai Unióhoz való csatlakozását
2000-ben meghal február 19-én, a Csendes-óceánon, a Queen Elizabeth II. fedélzetén. Új-zélandi birtokán, a „boldog holtak kertjében“, egy tulipánfa alatt temetik el